Sunday, May 11, 2008

badai kesedihan melanda diriku..


Tanggal 10Mei2008, telah berlakulah satu sejarah yang agak hitam jugelah dalam hidup aku ni.. Handphone yang amat kusayangi, yang kutatang bagai minyak yang penuh, akhirnya talah meninggalkan aku, mungkin tuk selama-lamanya.. huhu.. :,( Seseorang telah membawanya pergi jauh dariku, menyebabkan aku rasa bagai nak gila memikirkan siapakah manusia yang sangat kurang ajar itu yang sungguh berani mengambil barang kesayangan aku tanpa meminta izin terlebih dahulu.. Mesti ada daripada korang yang tertanya-tanya kan, atau mungkin juga ada yang telah mengetahui, apakah yang sebenarnye berlaku.. Actually, handphone aku dh kene curi!! Entah manusia mane tah yang sanggup melakukan perkara terkutuk sedemikian rupa. Sume ni jadi mase ak tgh amek exam MUET ari tu la.. Ble agknyer orang tu curi aku pon xtau.. Aku letak elok2 beg ak kat dalam surau kat library tu, tup2 mase nk balek dh hilang.. Kawan aku try call, bole plak die off.. Sah2 ar kne curi, aku xpenah off handphone ak tau.. Hish!! Geram tol ak!! Tapi xpelah, mungkin ade hikmahnyer di sebalik kejadian yang berlaku ni.. Hanya Allah saja yang tau.. Mungkin sekarang ak lom nmpk lagi dan mungkin satu hari nanti, aku akn tau juga ape sebenarnyer hikmahnyer.. Aku tau, ada orang di luar sana yang pernah kene lagi teruk dari aku punyer kan.. So, pe yang ak leh wat sekarang adalah berdoa supaya dibukakan hati pencuri tersebut supaya pulangkan balik handphone aku tu.. Kalau xpon, bukakknlah hati die supaya die xmencuri lagi.. And also, to all my frenz... Nombor lame ak tu dah xleh pakai lah ye.. Aku dah tukar nombor baru.. Nak tau tanya la aku sendiri.. hehehe..


6 comments:

tiArA EmiLY said...

Innalillahiwainnaailahirajiuuun~

Sabarlah wahai adikku,
sesungguhnya apa yg kamu doakan itu termakbul jua
bersabarlah
bersabarlah
bersabarlah
itu yg mampu ku katakan
kerna aku pernah senasib denganmu
dan tiada kata2 lain yang dapat
menenangkan ku
selain mengucap, beristghfar dan
bersabar~

jasmin ali said...

baiklah wahai kakandaku..
akanku terima nasihatmu itu..
sudahku terima peristiwa ini dgn hati yang terbuka..
kerna ku tahu..
setiap yang berlaku ada hikmahnya..
(^_^)

khalil said...

andai ku tahu....

Azirah Mat Yusop said...

min, sabau jela yer...
huhu...
aku turut simpati..

weh, aku xde lg deh no br ko.
hahaha!!!
nti bg ek...

jasmin ali said...

to khalil:
ye sahabatku..
andai ku tahu..

to azi:
yup! masih ber sabar..
kalo tidak...
huh..
nnt aku bg r no aku..
kte kn dok sebelah2 je..
hehe..

jamizal said...

Haha.. Pada tahun 2009..
Nset aku telah pun hilang sebanyak 5 kali.. Kerana duduk diasrama.. ;-) Jadi kebiasaan haha..
Tapi aku pena jgk bengang,
time form 3 nset aku hilang semasa
keluar rumah tercicir dikawasan
perumahan aku cuz sampai kedai mkn cek da xde dlm beg.
tu aku mrh sebab ade gamba2, mse tu
xreti pakai memori reader so gambar xdpt dselamatkan haha
lagi2 no.phone sebab xda contx blog